Sider

fredag den 23. juli 2010

Fimo 1 - typer

Nogen har spurgt lidt til fimo, om hvordan man gør det ene og gør det andet. Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg vil gene dele min erfaring.

Så med det i mente, at fordi det er sådan jeg gør tingene, er det ikke sikkert det er sådan det fungerer for dig, så er du velkommen til at læse med og prøve af.

Jeg har brugt lang tid og mange pakker ler, på at lave noget der ligner noget - så det er bare med at klø på!

Først vil jeg fortælle lidt om de typer af kunst -ler jeg har kendskab til.


Cernit – en hård type, men når først den er blødgjort en den nem at bruge. Har erfaret at den hvide cernit rent faktisk bliver grå når den er bagt.

Fimo soft – jeg synes den er meget blød, og lidt svær at arbejde med, i hvert fald som begynder. Den smatter hurtigt sammen og bare man rører ved det, ændrer det facon.

Fimo classic – er ligesom cernit hårdt. Det kræver noget mere forarbejdning for at det bliver blødt og medgørligt, men så er det dejligt og nemt at arbejde med.

Premo  - er den mest hårde af alle de nævnte typer. Synes at det kræver en pastamaskine for at bearbejde det.

Fælles for de hårde typer er, at man kan lave lidt mere præcise detaljer end med den bløde.

Fimo 2 - handler om værktøj!


Har du andre erfaringer eller noget at tilføje, så læg endelig en kommentar :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...