Sider

lørdag den 20. august 2011

Nyt fra pindene m.m.

Et par uger er gået siden sidst.

Men hverdagen har meldt sig for fulde gardiner og det tager lige en stund at få styr på hele ugeplanen.
 Der er mildest talt ikke noget overblik, førend alle fritidsaktiviteter har udmeldt øvedag eller spilledag, og når så det køre-organisatoriske er på plads, begynder man at finde rytmen.

I en hel uge har jeg ikke lavet fimo - er godt nok ved at få abstinenser og der står ideer på spring der skal prøves og et par bestillinger der skal gøres.

Lige nu er jeg ramt af sygdom, så det hedder sofa, sove, sodavand og strikketøj, det er bestemt heller ikke helt uden talenter. Men når man må melde afbud til en 40 års fødselsdag man havde glædet sig til, er det ØV!

Men, men. Sofa-tiden er gået med bla. at montere knapper på endnu en Ebony af Helga Isager. Det er nr. 2 jeg har strikket. Den er nem og hurtig at strikke.
Den er strikket til en fødselsdagsgave (som skulle være afleveret), men ugeplanen har bare ikke levnet tid til det endnu. Så jeg satser på i morgen.








Der er strikket lige efter opskriften, den mindste str.
Garnet er fra Garnudsalg, 100% uld i farven jade, tror jeg den hedder.
Der er strikket med dobbelt garn og den færdige Ebony vejer, inkl. knapper, 394 g.
Knapperne er selvfølgelig homemade, af fimo ler. De var egentlig tænkt til et andet projekt, men jeg synes de passede perfekt til denne poncho.

9 kommentarer:

  1. Så smuk den er. Har aldrig set det store i Ebony - din udgave er en øjnåbner, sådan en må jeg også strikke - meget snart.

    God bedring og god weekend.

    SvarSlet
  2. Du må i gang Heidi.
    Har egentlig også altid syntes at den så lidt mærkelig ud og mærkeligt med huller til armene lige netop der hvor de er blevet placeret.
    Men jeg er altså bare så glad for at have den på. Og kan man ikke forene sig med hullerne til armene, så kan man jo undlade dem eller simpelthen strikke den lidt kortere :)

    SvarSlet
  3. Den er suuuuperfin med fantastiske knapper til! Jeg har tit tænkt på at strikke den, men har spekuleret lidt over om den mon var god i praksis. Fedt at høre at det er den! Tak.

    SvarSlet
  4. Smækker lækker og forrygende fine knapper:))
    Rigtig god bedring.
    Håber sofa og strik er den helt rigtige meducin. Det er det vel egentlig mod den meste elendighed;))

    SvarSlet
  5. Allerførst rigtig god bedring, Jeanette. Det er træls at være syg og specielt at gå glip af noget, man har glædet sig til.

    Ebony har jeg kigget på flere gange, men jeg har været i tvivl om den ville fungere for mig. Nu er jeg da helt forelsket, for hvor er den flot i den grønne farve :-)

    SvarSlet
  6. Tak for de god bedring´er - jeg er på rette vej, så jeg er sikker på at strik og sofa er den helt rigtige medicin :)

    Liselotte - altså hvis nu den ikke funker for dig, så kender du sikkert een der vil overtage. Igen, man kan jo undlade de huller hvis det er. Men som sagt fungerer de fint for mig og jeg kan godt lide at poncho´en er lidt lang i det, den holder hele ryggen lun :)

    SvarSlet
  7. Fin, fin ebony og sejt med hjemmekreaknapper. God bedring.

    SvarSlet
  8. Hej Jeanette. Sikke mange fine ting du strikker! :) Er stadig lidt grøn i strikkefaget men vil så gerne blive meget meget ferm til det:) Har endelig fundet opskriften på Ebony uden krav om køb af garn, og vil gerne strikke i noget fra garnudsalg.dk. Må jeg spørge dig om præcis hvilken type det er du bruger derfra? Mvh. Annie

    SvarSlet
  9. Hej Annie
    Du må gerne spørge :). Jeg har brugt højlandsulden lagt dobbelt.
    Den blev rigtig god. Og den holder sig stadig pæn :). God fornøjelse med at strikke den :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...